A Gazdatanácsok Szövetsége továbbra sem ismeri el az Agrárkamara törvényességét. Követeli annak haladéktalan feloszlatását.
Emlékezzünk:
"5. A Szövetség határozottan elutasítja az "agrárkamarai választásnak" nevezett eljárást és eredményét és az ezzel kialakult agrárkamarai helyzetet és új választás kiírását követeli. Felszólítja a Vidékfejlesztési Minisztériumot, hogy azonnali hatállyal semmisítse meg a választás eredményét."
(Gazdatanácsok Szövetsége Küldöttgyűlés Állásfoglalása - Kajászó, 2013. 03. 02.)
(Gazdatanácsok Szövetsége Küldöttgyűlés Állásfoglalása - Kajászó, 2013. 03. 02.)
Minthogy a minisztérium a füle botját sem mozgatta, a Szövetség felhatalmazásával az Összefogás a Magyar Földért és Vidékért Egyesület - Fejér Szövetség törvényességi felülvizsgálatért fordult a Fővárosi Főügyészséghez, akik a Legfőbb Ügyészséghez utalták az ügyet. Hónapokig hallgattak avagy halogatták válaszukat, mígnem októberben rákérdeztünk, hogy ugyan, mi az oka a késlekedésnek, amire aztán elképesztő válasz és a késlekedésre még meghökkentőbb magyarázat érkezett (Megkésett válasz a Legfőbb Ügyészségtől)
A Gazdatanácsok Szövetsége 2013. november 4-én az alábbi nyílt levelekkel követeli a válaszadó ügyésztől és egyúttal Polt Péter legfőbb ügyésztől, hogy az ügyészség ne hárítsa el magától eljárási kötelezettségét és törvényi kötelezettségeinek eleget téve azonnal indítsa meg a törvényességi felülvizsgálati eljárást az agrárkamarai választás miatt és haladéktalanul oszlassa fel a törvénytelen körülmények között - valódi választás nélkül - megbízott Agrárkamarát!
Nyílt levél a Legfőbb Ügyészségnek (1)
Legfőbb
Ügyészség,
Dr. Nagy Zsolt osztályvezető ügyész úr részére
Tisztelt Ügyész Úr!
A
2013. június 6-án kelt – ám nyilvánvaló, súlyos adatkezelési szabályszegés
folytán – részünkre 2013. október 22-én kézbesített levelére válaszolva az
alábbiakat közöljük:
Mindenekelőtt
arra szeretnénk kérni T. Osztályvezető Ügyész Urat – amit nyilvánvalóan saját
kezdeményezésére is megtett már – hogy az adatkezelési szabályszegés miatt a
felelőssel szemben fegyelmi eljárást kezdeményezni szíveskedjék.
Ezúton
tájékoztatjuk T. Ügyész Urat, hogy egyre nehezebben tudjuk cáfolni azokat az
egyre erőteljesebben megfogalmazott felvetéseket, miszerint szándékos hamisítás
történt és az ügyészség tudatosan dátumozta vissza a most született
határozatot. Az ilyen súlyos (bűncselekményt is megvalósító) törvénysértésre
már csak azért sem kerülhetett sor, mert ez adott esetben a legfőbb ügyész és
az egész ügyészi vezetői kar azonnali lemondatásához is vezethet egy
demokráciában. Annál is inkább így van ez, mert az alapul fekvő és panaszolt
agrárkamaráról szóló törvény az egész magyar agrártársadalmat alapjaiban érintő
és annak jövőjét meghatározó jogszabály.
Egyúttal
közöljük azt a nyilvánvaló tényt, hogy az állampolgár a hatóság adatkezelési
szabályszegéséből következően sérelmet nem szenvedhet. A levél keltezése és a
kézbesítése között letelt időszakban – közös örömünkre – az Országgyűlés
elfogadta azt az 5. Alaptörvény módosítást, amelyre még, mint javaslat T.
Ügyész Úr levelének utolsó bekezdésében hivatkozik. A jelen jogi helyzet tehát,
teljes mértékben lehetővé teszi T. Ügyész Úr kiváló és szakszerű jogi
levezetésének a gyakorlatba való maradéktalan és azonnali átültetését.
Erre
figyelemmel megköszönve, hogy Ön a józan ésszel is összhangban lévő kiváló jogi
érveléssel alátámasztotta kérelmünket kérjük, hogy a kérelmünknek és az Ön jogi
álláspontjának megfelelő érdemi döntést haladéktalanul szíveskedjék meghozni.
Az utóbbi keretében kérjük, hogy az Agrárkamara megalakulása körülményeinek
törvénytelenségére figyelemmel az Agrárkamarát azonnali hatállyal oszlassa fel.
Az
időközben hatályba lépett 5. Alaptörvény módosításban a T. Ügyész Úr
levezetésében szereplő passzus a következő helyen található és alábbiak szerint
szól:
24.
cikk (2) bekezdés e) pont: „Az
Alkotmánybíróság a kormány az országgyűlési képviselők egynegyede, a Kúria
elnöke, a legfőbb ügyész vagy az alapvető jogok biztosa kezdeményezésére
felülvizsgálja a jogszabályoknak az Alaptörvénnyel való összhangját”
Az
Ön jogi jelentésének pontjaival kapcsolatosan a következőkre szeretnénk
rámutatni.
Megköszönjük
tájékoztatását arról, hogy az Agrárkamara a vonatkozó jogszabály szerint az
ügyészség törvényességi felügyelete alá tartozik, más megfogalmazásban, hogy az
ügyészség az Agrárkamara felett – az egyéb gazdasági kamarákhoz hasonlóan, a fő
szabálynak megfelelően – törvényességi felügyeletet gyakorolhat. A vonatkozó
jogszabály a következő:
„1999. évi CXXI. törvény a
gazdasági kamarákról
28. § (1) A gazdasági kamarák működése felett a
törvényességi ellenőrzést az ügyészség - az e törvényben foglalt eltérésekkel -
a rá irányadó külön jogszabályok rendelkezései szerint gyakorolja. A
törvényességi ellenőrzés nem terjed ki az állandó választott bíróságra, továbbá
az olyan ügyekre, amelyekben egyébként bírósági vagy közigazgatási hatósági
eljárásnak van helye.”
Ügyész
úr tájékoztatott minket továbbá az agrárkamarai törvény 46 § (1) bekezdéséről,
ami azonban semmi többet nem mond, mint hogy átmeneti elnökség irányíthatja az
Agrárkamarát. Semmilyen jogszabály nem rendelkezik azonban úgy, hogy az
ügyészség törvényességi felügyeleti joga nem terjed ki az Agrárkamara átmeneti
elnökségére.
A
Magyar Agrár-, Élelmiszergazdasági és Vidékfejlesztési Kamaráról szóló 2012.
évi CXXVI. törvény 46. § (1) bekezdése a következőképpen rendelkezik:
„E törvény hatályba lépését követő harminc napon belül a
miniszter kinevezi az agrárkamara húsz fős átmeneti elnökségének tagjait
továbbá az átmeneti elnököt (továbbiakban együttesen: átmeneti elnökség) és
kitűzi a megyei-, illetve országos küldöttválasztó gyűlések időpontját. A
megyei- és az országos küldöttválasztó közgyűlés időpontját úgy kell kitűzni,
hogy a megválasztott küldöttek legkésőbb 2013. március 31-én megtartsák az
agrárkamara alakuló ülését.”
Tehát
ebből következően sem ez a jogszabály sem egyéb jogszabály nem veszi ki az
átmeneti elnökség tevékenységét az ügyészség törvényességi felügyeleti jogköre
alól. Minderre figyelemmel T. Ügyész Úr jogi álláspontja meggyőződésünk szerint
e vonatkozásban tarthatatlan. A 2. bekezdésben foglalt jogi érvelést azonban
messzemenően osztjuk és kiválónak tartjuk.
Kérjük,
hogy alkalmazza az ügyészség gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI törvény
28. § (2) bekezdése szerinti törvényességi ellenőrzési kötelezettségéből fakadó
eszközeit és amennyiben a törvényes működés másképpen nem biztosítható – mint
ahogy ebben az esetben ez nem biztosítható – úgy oszlassa fel a törvénytelenül
működött illetve létrehozott Agrárkamarát.
Kelt:
Székesfehérvár, 2013. október 31.
Kérelmünk
mielőbbi teljesítését kérve tisztelettel:
Dr. Boór Ferenc sk. Tamási Béláné sk.
Gazdatanácsok Szövetsége titkára Gazdatanácsok Szövetsége jogi képviselője
gazdatanacs@gmail.com Összefogás a Magyar Földért és Vidékért Egyesület elnöke
Nyílt levél a Legfőbb Ügyészségnek (2)
Legfőbb
Ügyészség
Polt
Péter legfőbb ügyész úrnak
Tisztelt
Dr. Polt Péter Legfőbb Ügyész Úr!
A
magyar agrártársadalom és egész Magyarország jövőjét alapvetően meghatározó
jogi kérdésben fordulunk Önhöz az előzmények azonnali kivizsgálását és a
mielőbbi döntéshozatal előmozdítását kérve Öntől.
Mint
a mellékelt előzményi iratok mutatják, dr. Nagy Zsolt osztályvezető ügyész
aláírásával 2013. június 6-án kelt, ám részünkre 2013. október 22-én
kézbesített levélben nevezett ügyész úr arról tájékoztatott, hogy nem tud
eleget tenni az Agrárkamara megalakulásának törvénytelenségét kifogásoló kérelmünknek.
A melléklet válaszlevelünkben kifejeztük azon megdöbbenésünket, hogy súlyos
iratkezelési szabálytalanság eredményezhette a határozat állítólagos
meghozatalának és kézbesítésének jelentősen eltérő időpontját. Időközben
megszületett az Alaptörvény 5. módosítása, amelyre Nagy Zsolt ügyész úr kiváló
jogi elemzésében hivatkozott, és amely alapján a kérelmemnek már a
hatálybalépéstől, azaz szeptember 26. napjától helyt lehetett és kellet volna
adni.
Kérjük,
hogy T. Legfőbb Ügyész Úr, haladéktalanul vizsgáltassa ki, hogy mi volt az oka
a levél keltezése és kézbesítése közötti jelentősen hosszú időtartamnak.
Kérjük
továbbá, hogy a jelentős időmúlásra és a késedelem igen kártékony voltára is
tekintettel rendelje el dr. Nagy Zsolt ügyész úr levele 3. oldalának utolsó
bekezdésében foglalt szakszerű jogi elemzésnek megfelelően kezdeményezze az
Agrárkamarára vonatkozó törvény illetőleg az annak végrehajtására kiadott
vonatkozó miniszteri rendelet alkotmányosságának vizsgálatát az
Alkotmánybíróságnál a hivatkozott jogszabályra figyelemmel, és annak
nyilvánvaló eredményére figyelemmel az Agrárkamara azonnali feloszlatását.
Ismételten
felhívjuk figyelmét, hogy Magyarország jövőjét alapvetően befolyásoló kérdésről
van szó.
Az ügy egyre nagyobb nyilvánosságot kap és egyre nehezebb cáfolnunk
azokat a feltételezéseket, amelyek szerint szándékos és bűncselekményt is
megvalósító jogsértésekről volt szó az ügyészség részéről.
Általános
megdöbbenést vált ki Dr. Nagy Zsolt ügyész úrnak az a magyarázata, hogy az
állítólagosan június 16-án kelt levél „nem könyvelt” irat, mivel ilyen fogalmat
hatósági levelezésben nem ismerünk és nem is ismerhetünk el.
Tisztelettel
várjuk soron kívüli intézkedését és az erről szóló mielőbbi tájékoztatásunkat.
Figyelemmel
az átláthatóság követelményeire jelen levelemet és dr. Nagy Zsolt osztályvezető
ügyész úrnak írt levelemet a világhálón nyilvánosságra hozzuk.
Kelt:
Székesfehérvár, 2013. október 31.
Tisztelettel:
Dr. Boór Ferenc sk. Tamási
Béláné sk.
Gazdatanácsok Szövetsége titkára Gazdatanácsok Szövetsége jogi képviselője
gazdatanacs@gmail.com Összefogás a Magyar Földért és Vidékért Egyesület elnöke
Gazdatanácsok Szövetsége titkára Gazdatanácsok Szövetsége jogi képviselője
gazdatanacs@gmail.com Összefogás a Magyar Földért és Vidékért Egyesület elnöke
Gazdatanácsok Szövetsége titkársága
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése