Teljes szöveg a Mellékletben.
AMIT A TERMŐFÖLD MAI SZABÁLYOZÁSÁRÓL TUDNIA KELL
A nemzeti önvédelem helyett a földpolitika hogyan
szolgálja a földtulajdon a földhasználat tőkés elsajátítását?
1. A Kormány földprogramja (Pr) 2010 óta a föld magyar kézben megtartását, a külföldiek zsebszerződéseivel jogtalanul birtokolt egy millió hektár föld visszaszerzését, a nagybirtokrendszer lebontását, a családi gazdaságok megerősítését és a külföldi földszerzés kizárását ígéri. Politikusai naponta hangoztatják: a földalap 80 százaléka a kis – és középüzemeké lesz, a nagyüzemek terület - aránya 20 százalékra csökken és 2020 – ig az agrártámogatások is ehhez fognak igazodni. A Kormány által bevezetett földjogi intézmények azonban, a politikai ígéretekkel homlok egyenest ellenkezően, egyedül a tőkeuralom magánérdekeit szolgálják. A földjogi rendezés két alapcélt teljesít. Egyik a tőkés társaságok nagybirtok – rendszerének a megőrzése, földbérletüknek földtulajdonnal felváltása, az üzemméretük növelése új földhasználati kiváltságokkal és a nagytőke integrátori szerepének a kiépítése, ami lehetővé teszi a tőkeszerveződésnek az ágazat kifosztását. Másik végrehajtott cél – Brüsszel nyomására - a hazai földpiac kapujának „világméretű” kitárása a külföldi tőke előtt. Mindkét cél feladja a föld nemzeti önvédelmét és idegen érdekeket szolgál. Ezt a diktátumot bonyolult jogszabályok hajtják végre, amelyek még a szakértők előtt is többször átláthatatlanok. Az intézményi lényegük azonban nem titkolható, így ismeretük feltárja az igazságot.
Teljes szöveg a Mellékletben.
AMIT TUDNUNK KELL A FÖLD NEMZETSTRATÉGIÁJÁRÓL
Hogyan
szerezheti vissza hazánk önrendelkezését a földtulajdon
és a földhasználat
nemzeti szabályozásához?
1.
Ma döntően két intézmény gátolja, hogy a Magyar Állam a külföldiek által
jogtalanul birtokolt egymillió hektár földet visszaszerezze, a teljes
földalapot a hazai gazdák kis – és középüzemei javára újraossza és a földet
megőrizze a magyarság részére. Elsősorban ezt a föld uniós tőke minősége
zárja ki, a tőkediktátum kiszolgálása miatt pedig a belső szabályozók,
amelyek a föld lehetséges védelmét is feladják. Ez a kettős alávetés sem
számolhatja fel azonban a nemzeti
földpolitika mozgásterét, ami alapján az ország elérheti a föld tőke
minőségének az uniós megszüntetését és – akár e nélkül is – a fenntartott rész – szuverenitással, nemzeti
hatáskörében a hatékony önvédelem
kiépítését. Magyarán: az uniós tagság ellenére minden tagállamnak lehet olyan
eszköztára, amivel fékezheti, sőt kizárhatja, hogy földjét a nemzetek feletti
tőke uralja.
Gazdatanácsok Szövetsége titkársága
Gazdatanácsok Szövetsége titkársága
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése